Vzkaz v láhvi



Krásné úterý! Dnešním článkem je po dlouhé době zase malá recenze. Nějak jsem ji neplánovala, ale když jsem včera dočetla Vzkaz v láhvi od Jussiho Adlera-Olsena, dostala jsem chuť na ni napsat recenzi. Už měsíc mi ležela doma. Nevím proč, ale stále jsem ji odkládala a neměla jsem se k ní. Od autora jsem četla už první dva díly této série a nemůžu říct, že by mě nějak opravdu skvěle bavily. Byly dobré, dobře napsané, ale vždy tam bylo něco, co děj o trošku prodlužovalo (Zabijáci). Asi jsem se bála právě toho, že tam taky taková část děje bude. Rozhodla jsem se to přeci jen risknout a už od začátku jsem byla více než nadšená. 

Anotace
V zapadlém koutě Skotska, na policejní stanici ve Wicku, leží už dlouhý čas na okenním parapetu zapomenutá láhev. Uvnitř láhve je sotva čitelný lístek. Jisté je jen to, že první slovo je dánský výraz pro POMOC a je to napsáno krví.
Když se tahle hrůzná zpráva konečně dostane na stůl Carla Morcka z Oddělení Q, dánského oddělen
í pro "případy hodné zvláštní pozornosti", začnou se dít děsivé události. Carl Morck a jeho asistent Assad se ponoří do hrůzného případu sekt a zmizelých dvojčat, jejichž rodiče nikdy nenahlásili jejich zmizení. Náhle zjistí, že čas se krátí... (viz. databáze knih)

Další případ kodaňského Oddělení Q. Vedení tohoto oddělení má na starosti detektiv Carl Morck. Spolu se svým asistentem Asadem a sekretářkou Rose se pouští do dalšího záhadného případu. Je to skutečné volání o pomoc nebo pouhá dětská hra? Carl je opět ten zatvrzelý beran se svým smyslem pro pracovní morálku. Jeho zdrženlivost se s postupným řešením případu mění a z toho znuděného Carla, který by si nejraději dal v kanceláři hodinku šlofíka, se stává opravdový detektiv. Takhle ho čtenář zná už od prvního dílu. Spolu s pokračováním série se však  objevuje mnohem více záhad o jeho spolupracovnících. 

Děj tohoto detektivního románu je rozdělen na několik dějových linií. Setkáváme se s již zmíněným Carlem Morckem a jeho oddělením, ale i vrahem a obětmi. Je ukázán vrahův normální život. Jeho manželka s malým dítětem, která zpočátku nic netuší. Jen nechápe, proč se její manžel nikdy nezmiňuje o práci a často jezdí pryč. V jedné místnosti jejich domu je spousta krabic s jeho starými věcmi, najde tam odpověď na své otázky? 

Už od začátku může čtenář tajemství odhalovat a dále spolu s příběhem přichází stále další a další záhady. Knížka téměř nešla odložit. Pomalé luštění samotného vzkazu z láhve čtenáře nenechá spát a musí pokračovat dál, dokud není vzkaz rozluštěný. Po rozluštění vzkazu však jejich práce stále nekončí.  Celé hledání, přemýšlení a spojování s dalšími případy teprve začíná.

Tady je hezky vidět to, co na detektivkách a thrillerech opravdu miluju. Ten pocit, kdy nevíte, kde vám hlava stojí. Máte doma práce nad hlavu, ale ta knížka vás prostě nutí ke čtení. Musíte se dozvědět, jak vše dopadne. Bojíte se, co se ještě stane. Při posledních stránkách se vám zatajuje dech napětím a zvědavostí. To je to nejhezčí. Pocit k nezaplacení, protože ne u každé knížky se vám po dočtení víří tisíce myšlenek a vy máte stále hlavu jak balón. 😃

Podle mě je tato knížka zatím ze série nejlepší. Ale nemůžu nic porovnávat, když mám přečtenou teprve čtvrtou. Ještě bych nějaké té další křivdila. Na mém reading listu je další díl určitě a už se ho nemůžu dočkat. Vzkaz v láhvi mi teď dost pomohl překonat takovou menší čtenářskou krizi, kdy jsem skoro neměla chuť ke čtení. Nic mě nebavilo a nedokázala jsem u toho vydržet. Potřebovala jsem prostě takovou čtivou knížku, která by mě do toho zase vrátila a naštěstí jsem ji i našla. 

Už hodně dlouho jsem nepřečetla knížku, o které bych mohla říct, že mě bavila celou dobu. I když měla něco kolem 550 stran, já jsem ji doslova "zhltla" během tří dnů. To je na mě dost co říct, protože takovou knížku bych normálně četla asi týden. Je něco jiného, když vás kniha baví a když ne. Když mě nebaví, přečtu sotva 50 stránek za den, a to je úspěch, ale naopak přečtu i 200, a četla bych i dál. Ještěže mám prázdniny, protože bych přišla do školy s černýma kruhama pod očima jako panda. Sice jsem včera ještě přemýšlela, že si knížku dočtu další den, ale nějak jsem to během večera zavrhla a posledních sto stránek jsem si dočetla ještě během večera. Občas je takový menší knižní maraton potřeba.


╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲╱

Autor: Jussi Adler-Olsen
Název: Vzkaz v láhvi
Vydáno: 2012
Nakladatelství: Host
Originální název: Flaskepost fra P
Překlad: Magdalena Jírková
Počet stran: 552
 ✰✰✰✰✰

Komentáře

Oblíbené příspěvky