Můj rok 2017

Krásnou neděli! Dnešní článek je trošíčku odlišný. Nemám pro vás dnes žádnou recenzi, ale spíše takové moje malé shrnutí roku 2017. Doufám, že jste si svátky i oslavy užily stejně jako já. Odpočinula jsem si od běžných všedních věcí a strávila mnoho času s rodinou i kamarády. Taky o tom to je. Už dávno neberu Vánoce jako když jsem byla malá a těšila se na velké dárky pod stromečkem. Teď se spíše, už od začátku školního roku, těším na ten klid a odpočinek. Vánoční dárečky jsou spíš jen takovým malým zpestřením. Okamžik, kdy někomu malý dáreček vykouzlí úsměv na tváři, je prostě úžasný!

Během loňského roku jsem toho zažila víc než dost. Od veselých chvilek, ze kterých se ještě dlouho radujete, až po ty smutné. Po ty okamžiky, kdy je nutné být se svou rodinnou a nechat všechno plavat. Jen být všichni spolu.

Někdy v polovině minulého roku jsem začala i se svým psaním sem. Možná jsem k tomu už i směřovala, možná to byl takový můj truc, protože zrovna nemusím školní slohovky. Taky si myslím, že ze mě spisovatelka určitě nebude. Ale ve chvíli, kdy mi jedna blízká osůbka vnukla tento nápad, začal se mi začal rojit v hlavě. Nastalo mnoho JESTLI. Nevěděla jsem, jestli to budu zvládat. Jestli budu mít čas na čtení a pak i na psaní recenzí. Ale dokázala jsem to! Můj blog před pár dny oslavil prvního půl roku a já stále ještě píšu! Je to pro mě skvělá zkušenost. Snažím se ve psaní stále zlepšovat. Snažím se na něj najít chvilku, ve které ze sebe dostanu všechny zážitky z knížky, což je občas dost těžké.

V roce 2017 jsem si poprvé začala své knížky více zaznamenávat. Teď to není žádná reklama, ale pořídila jsem si diář od A Cup of Style. Je sice motivační, ale brzy jsem si v něm vyhradila místo na psaní přečtených knížek a vytvořila si z něj spíš ten čtenářský. Ze zvědavosti jsem si v něm sepisovala i počet stránek u každé přečtené knížky. 
Od toho, jak se mi knížka líbila, mi zase začala dost dobře sloužit aplikace české bibliografické databáze - booxy. S ní jsem věděla, které knížky jsem přečetla, a které mám v plánu číst. Booxy se brzy rozrostla a já si nyní můžu zaznamenávat, na které stránce právě jsem. Navíc jsem si ji dost přizpůsobila a mám v ní další kolonky, například komu jsem co půjčila, které knížky si plánuji koupit, když zrovna někam jedu a které knížky mám přečtené a čekají k napsání recenze.

Všechny tyto věci jsou opravdu skvělé. Mám svůj čas i čtení krásně naplánované. Samozřejmě se tím vším neřídím tak úplně. Když nemám chuť číst a jsem unavená, prostě nečtu. Nemá cenu se přemlouvat. Taky když se mi líbí v knihkupectví knížka, kterou nemám v kolonce, neznamená to, že si ji nekoupím. Někdy je lepší nechat výběr na sobě samé a ne na ohlasech všech ostatních. Z knížky, kterou náhodně objevím mám pak mnohem větší radost, než z knížky, kterou četli už téměř všichni. 

Minulý rok jsem tedy dohromady přečetla 46 knížek. Jako takové menší předsevzetí jsem si dala 40 a zvládla jsem! Kdybych přečetla méně, myslím, že bych se na sebe nezlobila. Čtení je věc, která se nedá nařídit. Je to něco spontánního. Baví mě to prolouskávání knížky. Ten pocit, když jsem ji dočetla a v hlavě se mi víří tisíce myšlenek. Je to krásný pocit. Ale být zahrabaná do knížek a nechat okolní život plynout také nejde. Vždyť by nám protekl mezi prsty! Po perném dnu ve škole je to můj malinký útěk ze světa. Někdy na pár minut, někdy na pár hodin. A hlavně to není žádná soutěž. Když napíše člověk, že přečetl 100 knih za loňský rok, já si nepůjdu sednout ke knížce jen abych to dohnala. Soupeřit ve čtení se prostě nedá. Někdo čte malé knížky, někdo jako já sahá spíše po knížkách, které vám zaberou více času. 
Tento rok byl také mým prvním rokem, když jsem opravdu dost začala kupovat knihy. V mé knihovničce (teda spíš všude, kde je místo) přibylo téměř 40 knih a jestli to takhle půjde dál, měla bych si spíš zřidit knihovnu. 😄

Celkově jsem za můj loňský rok hrozně ráda. Byl pro mě dost přínosný a mnoho mě naučil. Neříkám, že byl roku 2017 ten nejlepší rok mého života, protože je každý rok nečím jiný. Jen doufám, že bude rok 2018 taky plný krásných nových zážitků, na které budu v budoucnu vzpomínat.





A jakých pár knížek v roce 2017 se mi líbilo nejvíce?


1. Hana - Alena Mornštajnová

2. Dívka v ledu - Robert Bryndza
3. Syn - Jo Nesbø

  4. Hypnotizér - Lars Kepler

5. Muži, kteří nenávidí ženy - Stieg  Larsson










6. Sněhulák- Jo Nesbo
7. Dvojitý kříž - Chris Carter










Ještě jednou bych chtěla mockrát poděkovat, za všechny ohlasy, podporu i přečtení. Do příštího roku si dávám to své malé předsevzetí, tentokrát 55 knih. Jiná předsevzetí u mě nikdy dlouho nevydrží a nemá cenu, být z toho pak zklamaná. Snad se během nového roku objeví mnoho recenzi, ale i jiných článků. No uvidíme. Už jen tento je něčím jiným.


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky