Žízeň

Krásnou neděli! Krásný štědrý den! Už jsem se bála, že recenze nebude. Znáte to. Běhání po dárcích, uklízení, balení... Bylo toho moc. Nakonec jsem knížku stihla přečíst během včerejší noci. 😃 Konečně už ale nastávají klidné svátky, trávené s rodinou😊. 

Někdy v listopadu jsem si dávala takové menší předsevzetí. Pokud čtete moje recenze, tak užčite budetě vědět. Dala jsem si za cíl dočist sérii Harry Hole od Joa Nesbøho. A taky se mi to podařilo! Teď už můžu pyšně říkat, že jsem všech těch jedenáct dílů přečetla! 😄 Na pár z nich najdete na mém blogu recenze: Přízrak, Policie.


Autor: Jo Nesbø
Název: Žízeň
Rok vydání: 2017
Počet stran: 598
Vydavatel: Kniha Zlín
Originální název: Tørst
Překlad: Kateřina Krištůfková
Hodnocení: 5/5

V Oslu dojde k několika neobvyklým vraždám. Vražednou zbraní není zbraň, nůž ani nic obvyklého. Obět má na svém těle otisky zubů. Zubů ostrých jako břitva. Případ se zdá od samotného začátku obtížný. Vrchní policejní náčelník Mikael Bellman usiluje o získání pozice ministra vnitra. Je pro něj nutné, aby byl případ vyřešen. Má jen jednu možnost. Požádat o pomoc Harryho Holea. Ten jediný může případ vyřešit rychle. 
Bývalý vrchní komisař Harry Hole je již 3 roky šťastně ženatý. Ten poklidný manželský život si oblíbil. Klidné vstávání, snídaně po boku své ženy Rachel. Nadále přednáší na policejní akademii. Spolu s nevlastním synem Olegem tvoří dokonalou rodinu. Má proto porušit slib, který si dal a pustit se do vyšetřování vražd? Objeví se i obrovské dilema. Má dát přednost rodině nebo vyšetřování? 
Zdá se že, vrah odkrývá svoji identitu. Jak je možné, že ho nelze nikde najít? Jak se může už tři roky skrývat před policií bez jedinné stopy?
Harry na vraha nastraží past. Vrah však znovu stihne zmizet. Kdyby na policii nebyl donašeč tisku, Harryho pomocník by se nedostal do nebezpečí. Stihne ho Harry zachránit před jistou smrtí? Zanedlouho se u odborníka na vampyrismus, Hallsteina Smitha, objeví samotný vrah. Zabije Smitha? Chytí policie už konečně vraha nebo stihne zabít dalšího člověka.

Nesbøho poslední díl byl dějem pomalejší. To však vůbec ničemu nevadilo. Čtenář se postupně seznamuje se všemi okolnostmi. Může si během děje najít cestu k odhalení viníka. Toho, který tahal celou dobu za vrahovy nitky. To mi taky poprvé vyšlo. Nikdy se mi nestalo, že bych v průběhu knížky odhalila viníka. V této knížce se mi úplně vybízel. A když jsem se na konci dozvěděla, kdo to je a zjistila jsem, že jsem se trefila, byla jsem překvapená. Žízeň je jedna z knížek série, ve které se děj neotočí úplně o 360 stupňů, ale o dost méně. Čtenáři v průběhu děje dochází, jak dopadne. Nic špatného na knížce nebylo. Nesbøho detektivky jsou nutné na pochopení. Člověk se musí orientovat v postavách, což bývá občas dost těžké. Zvládnou se to však dá a konec pak člověk lépe chápe. 

Chtěla bych vám moc poděkovat za čtení. Budu ráda, když pod tímto článkem objevím nějaký komentář, ať vím v čem se v příštím roce zlepšit.  Také bych vám chtěla popřát krásné Vánoce a svátky. Ať pod stromečkem objevíte mnoho knižník dárků, ale také, až si užijete krásné svátky s rodinou. Přeji také ještě krásnější vstup do nového roku. Pokud možno správnou nohou! Ať se vám příští rok ve všem daří a zažijete spoustu nádherných chvilek. Protože za každou můžeme být neskutečně vděční.




Můj instagram 👉odkaz zde👈
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky