Přízrak

Na konci tohoto roku jsem si dala takové menší předsevzetí. Po více jak dvou letech čtení série s Harrym Holem od Joa Nesbøho mi zbývají už jen 2 knížky - Policie a Žízeň. Na Policii jsem narazila v knihovně při vyzvedávání rezervovaného Přízraku. Žízeň mám už půl roku koupenou doma. Do budoucna si chci dokoupit i zbytek. Bohužel mají v kupování přednost většinou knížky, které chci se zvědavostí poprvé přečíst. No tak snad se moje malé přání někdy splní a budu mít Nesbøho kompletního.
Už na začátku se děj zdál být něčím odlišným od ostatních dílů z této série. Tentokrát byl Nesbøho příběh zasazen do drogového prostředí. Já, která ablosutně miluji vše co je norské, jsem nahlédla i do stinných ulic Osla. Další věc, v čem byl díl oslišný je Harryho vztah k alkoholu. Do Norska přijíždí jako abstinent, ale to by už skoro nebyl Harry Hole, kdyby se během děje nevyskytnul Jim Beam. 


Autor: Jo Nesbo
Název: Přízrak
Rok vydání: 2014
Počet stran: 517
Vydavatel: Kniha Zlín
Originální název: Gjenferd
Překlad: Kateřina Krištůfková
Hodnocení: 5/5

Harry Hole už 3 roky žije v Hongkongu. Najednou se však ocitá zpátky v Oslu. Do země ho zavolala jedna z jeho známých žijících v Oslu. Hned po příletu se vydává na policejní ředitelství, aby požádal o udělení případu, který je už téměř vyřešený. Jedná se o vraždu drogově závislého mladíka, kterého údajně zabil jeho kamarád. Valka mezi dealery? Mezi drogovými gangy?

Po třech letech, co nebyl v Norsku se tu ale pár věcí změnilo. Přibylo nové policejní oddělení, díky kterému se podařilo očistit Oslo od drogových gangů a snížení počtu předávkovaných heroinem. Na scéně se však objevila nová droga, violin. Proti heroinu je mnohonásobně silnější. Jeho užívání vede méně často k předávkování. Ale způsobuje mnohem silnější závislost. 

Harrymu je umožněna návšteva zatčeného. Je to člověk, pro kterého by udělal vše na světě. Mohl by někdy někomu ublížit? Harry vkládá do případu všechen svůj policejní talent a snaží se odhalit pravdu. Čím víc do případu zasahuje, tím je pro něj však vzniká větší nebezpečí. Odhaluje mnohem větší pozadí jen obyčejné vraždy. Začíná pro něj hra na život a na smrt, při které může vyhrát jen jeden. 

Ne každá Nesbøho kniha mě dostala, tak jako právě Přízrak. Žádný osamocený sériový vrah, avšak celé podsvětí. Během knížky čtenář objevuje víc a víc souvislostí. Já jsem celou dobu držela Harrymu palce. V nebezpečí se neocitnul zrovna jen jedenkrát. A ikdyž si člověk myslí, že je po Harrym, on se vždycky vzchopí a vrátí se. Po tomto příběhu mu přibylo pár jizev na těle ale i na duši. 

Závěr jsem dočítala během svého docela cestovacího víkendu a když jsem ho v sobotu během cesty tramvají dočetla, nevěděla jsem co si myslet. Jeden z pocitů byl ten WOW, ale zároveň i pocit zklamání. Během celého děje jsem si několikrát tipovala viníka. Ale Nesbø dost překvapil.


Odkaz na můj IG - zde.


Komentáře

Oblíbené příspěvky