Třetí Cormoran Strike

Dnešní recenze zůstala ještě z období prázdnin. Kvůli svému nepravidelnému čtení se snažím přídávat tak 1-2 recenze týdně. Ne každá knížka, kterou přečtu má jen 200 stránek. Většinou to bývá i o několik set více. Určitě chápete, že během školního roku na čtení moc času není. Prázdniny jsou prázniny no 😊. Ale snažím se si každý den určit chvilku, kterou té knížce věnovat budu. Ať už cesta autobusem do školy (zabere mi tak hodinu), suplovaná hodina nebo i pár minut před spaním.Teď už ale k samotné knížce.

Mojí poslední přečtenou prázninovou knížkou byl třetí díl detektivní série od Roberta Galbraitha. To už to je podruhé, že spisovatel píše pod pseudonymem. Tento pseudonym vytrořila slavná spisovatelka a autorka jedné z nejznámějších knižních sérií s Harrym Potterem, J. K. Rowlingová.
Tuto detektivní sérii jsou začala druhým dílem s názvem Hedvábník. Dostala jsem ho jako dárek od mamky, která ho objednala v katalogu knižního klubu. Zpočátku jsem ani nevěděla, že jde o pseudonym. Na to jsem přišla až časem. Protože mě druhý díl zaujal, přečetla jsem i první, Volání kukačky, a když jsem viděla, že je na cestě i třetí byla jsem nadšená. Mám ho nyní doma už rok a půl. Pokud se trošičku pohybujete v knižním světe víte, že 31. srpna byl Den nepřečtených knih. Rozhodla jsem se, že by bylo fajn tu knížku konečně dočíst. Během toho roku a půl jsem vžd přečetla maximálně 100 stránek a odložila jsem ji, protože mi přišla až příliš zdlouhavá. Nemohla jsem se do ní začíst. Teď jsem si řekla, že ten nudný začátek překousnu a dočtu ji. Doufala jsem, že mě alespoň překvapí konec.

Autor: Robert Galbraith (J.K.Rowlingová)
Název: Ve službách zla
Rok vydání: 2016
Vydavatel: PLUS
Počet stran: 512
Originální název: Career of Evil
Překlad: Ladislav Šenkyřík
Hodnocení: 2/5


Po tom co Robin přijde kurýrem useknutá část dolní končetiny, rozbíhá Cormoran vyšetřování na vlastní pěst. Bojí se o ni a musí jí zajistit bezpečí. Zároveň se snaží najít člověka, který ho nenávidí tak moc, že mu posílá část z těla zavražděné dívky. Pomalu nachází všechny možné mstitele. Který z nich to ale je? Když je Robin na cestě z práce přepadena, jde do tuhého. Nemůže riskovat její život. Na to ale Robin zareaguje a jde do akce na vlastní pěst. Uvědomuje si, že je v nebezpečí? Cormoran musí zastavit svého nepřítele jednou pro vždy. 

Jak už jsem se zmiňovala na začátku, kniha mě prvních 100 stránek nějak neohromila. Zbytěčně moc popisování a žádný pořádný děj. Se zbytkem knížky to bylo hodně podobné. Až na pár vyjíměčných situací, kdy se člověk i začetl na několik stránek. Dokonce i konec nebyl nejhorší. U této knížky by vůbec nevadilo, kdyby autorka ubrala o takových 100 stránek, které tam byli opravdu zbytečné. Některé dlouhé popisy, tak byli úplně zbytečné. Jestli vyjde i další díl, tak se u mě v knihovně asi neobjeví.


Komentáře

  1. Mně se třeba celkově tyhle detektivky líbí - jsem hodně popisová, nemám ráda uspěchané děje. Možná by tě mohl zaujmout seriál Strike, teď běží na BBC - první tři díly už jsou odvysílané (Volání kukačky) a dnes vychází první část Hedvábníka. :)
    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si říkala, že by mě to mohlo zaujmout spíš v sériovém zpracování. Tak si počkám až to bude někde na internetu ke shlédnutí 😊. Ale je pravda, že každému se líbí něco jiného. 😏

      Vymazat
  2. Já četla vše všechny vydane knihy od RG a moc se mi líbily. Vůbec mi nevadí popisné příběhy:-) Na svém blogu mám recenze na všechny, zvu tě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pozvání 😀 při nejbližší volné chvilce určitě zavítám 🙂

      Vymazat
  3. Ty jo, já jsem naopak byla nadšená ze všech tří dílů a z toho posledního obzvlášť! :D Na jednu stranu mi drásalo nervy, že Cormoran s Robin navštívili asi každou knajpu ve Velké Británii, ale na druhou stranu, je to prostě britská detektivka a ty zkrátka nejsou tak rychlé a brutální jako ty Severské. A proto je tak žeru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Co padesát stránek, to jiná hospoda. :D Severské krimi mám proto jejich rychlejší děj i raději. :) Ale sem tam se najde i dobrá detektivka z Anglie. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky