Syn

Začátek školního roku je za námi a teď nastává ta pravidnelná rutinní činost v podobě vstávání, chození do školy, na autobus a zase domů, učení se na testy a každý den to samé.😕 Já jsem svůj školní rok začala, jak jinak, než s knížkou 😃. Na zlepšení nálady to nejlepší😊. Už delší dobu, jsem si chtěla ty nudnější knížky vynahradit a přečíst něco opravdu napínavého. Proto jsem v knihovničce sáhla po jednom z mých nejoblíbenějších autorů, Joovi Nesbøm. Každá z jeho knih severské krimi mě hodně baví. Už mám z půlky přečtenou sérii s Harrym Holem. Ale poslední dobou ji v knihovně prostě nešeženu. Navíc je mi líto přečíst Žízeň, kterou mám doma, aniž bych přečetla ještě ty 2 díly před ní. Prostě knihomolka 😅. Ale po které knížce jsem nakonec sáhla? Nebudu to nijak prodlužovat. Už delší dobu mám ve své sbírce Syna. Když to tak nostalgicky vezmu, tak je to vlastně knížka, z mojí první knižní objednávky přes internet 😊. Za ty 4 měsíce se moje zpočátku pustá knihovnička rozrostla asi o nějakých 20 knížek. Ničeho však nelituji a objednávám vesele dál 😄.


Autor: Jo Nesbø
Název: Syn
Rok vydání: 2014
Vydavatel: Kniha Zlín
Počet stran: 499
Originální název: Sønnen
Překlad: Kateřina Krištůfková
Hodnocení: 5/5

Sonny je jedním z vězňů ve věznici Staten. Je to moderní věznice, ve které si každý dokáže zařídit ledacos. Právě Sonny je zde velmi oblíbený. Je to tichý člověk, závislí na heroinu. Nikoho nesoudí, a proto je známý jako takový veženský zpovědník. Lidé se mu svěřují s ledasčím. Jednoho dne se ale dozví něco, co ho přiměje přestat fetovat a začit se svým životem něco dělat.
Vrchní komisař Šimon Kéfas a jeho nová kolegyně Kari dostávají za úkol vyřešit vraždu kněze. Často docházel do věznice Staten. Těsně po jeho smrti odtud utekl jeden z věžňů. Má to něco společného s knězovou smrtí, nebo je to jen nevinná souhra náhod? Následně na to někdo ve městě začíná vraždit zdánlivě nevinné lidi. Když se Šimon ocitá na prvním místě činnu, ví dobře, že to nebyla jen obyčejná loupežná vražda. Den na to jsou nalezeni tři mrtví zaměstnanci Nestora, šéfa drogového podsvětí. Šimon s Kari začínají pátrat v životě oběti a dostávají se na stopu Synovi. Synovi údajně podplaceného policisty, který měl předávat informace Nestorovi. Zároveň to byl i Šimonův dlouholetý kamarád. Šimon mu chce pomoct. Chová se k němu přívětivě ale jen proto, že byl kamarád jeho otce? Spolu se Sonnym chtějí zakončit působení dvou mužů z podsvětí. Dvojčete a Leváka. Kdo je ale skutečným Levákem?

Nesbø mě jako vždy mile překvapil. Ačkoliv bylo na začátku mnoho cizích postav, nebyl to zas až takový problém. Každá popsaná situace vedla k dalšímu dění, jako kdyby se děj stupňoval. Jo Nesbø umí udělat opravdu sympatické vrahy. Sonny byl jako vrah známí už od počátku knížky. Ale kdo byl skutečný Levák pro mě bylo překvapení. Neříkám, že jsem nad ním neuvažovala, ale nechtěla jsem tomu veřit. Nesbø zase nezklamal. Možná mi děj přišel i o trošičku nabitější a pochopitelnější, než ze série HH. Alespoň vím, že dobré ohlasy na tuto knížku nelhali. Sama můžu Syna doporučit. Je to skvěle napsaný, napínavý a zajímavý thriller. Už teď patří do mých oblíbenců a na čestné místo mé knihovničky. 😃😍



Komentáře

Oblíbené příspěvky